«جام‌جم» از تغییر مدیریت باشگاه استقلال گزارش می‌دهد

جزئیات یک برکناری‌شبانه

بحث فشار‌های بین‌المللی و البته ناجوانمردانه برای تعلیق ورزش ایران، بحث دیروز و امروز نیست. نزدیکان به حلقه‌های مدیریتی ورزش ایران تائید می‌کنند که پروسه کنار گذاشتن ورزش ایران از میادین بین‌المللی، کم‌کم وارد سال پنجم خود می‌شود. در واقع دشمنان نظام بیش از ۴ سال است که دارند با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، علیه ورزش ایران دسیسه‌چینی می‌کنند تا به هدف شوم خود که همان تعلیق ورزش ایران است، برسند.
کد خبر: ۱۳۸۴۴۵۳
آن‌ها در استراتژی خود، ظرفیت بزرگ ورزش در امکان سازی شادی و نشاط در جامعه را هدف قرار داده‌اند تا با از از بین بردن آن، به خیال خام خود، دیگر پرچم ایران در هیچ‌جای دنیا برافراشته نشود، سرود مقدس‌مان در هیچ کجا طنین انداز نشود و آوازه اقتدار و اراده ورزشکاران‌مان هم از نظر‌ها پاک شود.

البته که ما هم در این سال‌ها بیکار نبودیم و به گواه صحبت ۳ ماه پیش رئیس پیشین کمیته ملی المپیک؛ ورزش ایران در این ۴سال، ۴مرحله در مسیر تعلیق بود که با دیپلماسی فعال ورزشی مهار شد. با این حال نه فشار‌های بین‌المللی کمتر شده و نه فعالیت‌های دیپلماتیکی که مدیران نظام در گذشته صورت داده‌اند، قرار است آثار مادام‌العمر داشته باشد.

دشمن هر روز دارد فشار علیه ورزش ایران را سنگین‌تر می‌کند و مقابله با این فشار‌ها می‌طلبد ما هم از تمام ظرفیت‌های ممکن برای خنثی‌سازی این تحرکات استفاده کنیم. اینجا درست همانجایی است که شاهد انفعال وزارت ورزش و جوانان هستیم.

متاسفانه اتفاقات رخ داده در دو رویداد اخیر کشتی قهرمانی جهان در صربستان و اسپانیا، مستمسکی شده برای عقده‌گشایی دشمن و افزایش فشار‌های ناجوانمردانه برای تعلیق ورزش ایران.

آن‌ها با ورود به موضوع و بیان اینکه ایران از برخی خط قرمز‌های IOC عبور کرده بابت محرومیت‌های بین‌المللی علیه ورزش ایران درحال جوسازی هستند و می‌گویند دیگر امکان مسامحه و نادیده گرفتن وضعیت کنونی وجود ندارد و بایستی این ماجرا به اتمام برسد.

با این حال موضوع نگران‌کننده، همان طور که در بالا هم اشاره شد بحث انفعال وزیر ورزش و همکارانش در ساختمان سئول است. ابتدای سال گذشته مصوب شد ستادی جهت رصد تهدید‌ها و ایجاد بستر‌های رفع بحران در این خصوص با محوریت وزارت ورزش تشکیل شود، اما متاسفانه این ستاد تاکنون فقط یک بار تشکیل جلسه داده که خود دلالت آشکار بر انفعال و بی‌توجهی وزارت ورزش و جوانان به موضوع فوق‌العاده مهم و حساس تعلیق ورزش ایران از میادین بین‌المللی دارد.

بی‌شک در فضایی که کمیته بین‌المللی المپیک همسو با اهداف دشمنان برای به انزوا کشاندن افتخارآفرینان ورزش ایران از هیچ تلاشی فروگذار نیست، بی‌توجهی و غفلت وزارت ورزش، می‌تواند تاوان سنگین و غیر قابل جبرانی برای کشورداشته باشد.

وزیر بی‌اطلاع!

یک ادعای عجیب دیگر از حمید سجادی وزیر ورزش ایران؛ «در نیم‌فصل دوم حتما از VAR استفاده می‌کنیم!» حتما فراموش نکرده‌اید او بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا و حتی اعلام سیدبندی مسابقات گفته بود: «هنوز دو باشگاه حذف نشده‌اند و در تلاشیم و امیدوار!» بنابراین اگر مثل وعده بازگشت سرخابی‌ها به لیگ قهرمانان، خبری از ورود کمک داور ویدئویی به لیگ برتر هم نشد، تعجب نکنید. حمید سجادی در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که همواره خود را فردی ورزشی خوانده؛ حال آنکه این نوع اظهارنظر‌ها حتی از چهره‌های غیرورزشی هم بعید است. ورود VAR به لیگ برتر، فقط یک قرارداد و وارد کردن سیستم نیست، بلکه پروسه آموزش طولانی دارد و به ادعای مسئولان کمیته داوران حداقل تا نیم فصل دوم سال آینده به طول می‌انجامد. علی خسروی به جام جم می‌گوید: «طبق قانون فیفا، فقط ۹ ماه VAR را آفلاین خواهیم داشت.»
 
حالا آفلاین یعنی چه؟ یعنی استفاده از سیستم تنها به قصد آموزش داوران، بدون آنکه در قضاوت‌شان اثر داشته باشد. تازه بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و دوره آفلاین، سیستم می‌تواند کار خود را در لیگ برتر آغاز کند. این‌ها مراحل مهمی هستند، ولی مراحل مهمتر دیگری هم وجود دارد؛ اولین اقدام امضای قرارداد با شرکت تولید VAR است. وقتی هنوز قرارداد با هیچ شرکتی بسته نشده، حمید سجادی و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چگونه ادعا می‌کنند تا سه چهار ماه دیگر این سیستم در ایران راه‌اندازی می‌شود؟ به نظر می‌رسد این بازی با کلمات است، چون منظور آن‌ها احتمالا ورود سیستم بوده، نه به کارگیری آن. همین حالا فدراسیون با باشگاه‌ها بر سر پرداخت پول VAR توافق نکرده است. همین حالا بعضی از ورزشگاه‌ها اصلا اتاقی برای این کار ندارند و باید بسازند یا تعبیه کنند. چطور ممکن است وزیر که شخص اول ورزش ایران به حساب می‌آید و باید گفته‌هایش روی مستندات و اطلاعات ورزشی باشد، با چشم پوشی روی همه این موانع، فقط برای دادن امید واهی به طرفداران فوتبال، چنین اظهارنظری می‌کند؟ نه اینکه او خودش همیشه باید در نقش سوال کننده از روسای فدراسیون‌ها و دیگر مسئولان ورزش باشد؟ چطور بدون اینکه سوالی کند و واقعیت‌ها را ببیند، تنها به خاطر آنکه تاج به او گفته، اطلاعات غلط به مردم می‌دهد؟
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها